Saturday, February 27, 2010

SUHU PENETASAN UNGGAS

Hampir 3-4 mlm aku cari benda ni dlm internet nasib baik capt tolong akum. aku cari benda ni bab aku nak jual incubator bab byk orang dah jual aku pun nak jual la jugak benda ni, aku nak masukkan dalam manual book, dulu aku tak jual bab risau orang mengatakat aku pakai benda ni telur ayam dia rosak. pasai sekarang byk orang dah tau pakai benda ni pun bergantung pada baka jugak. aku nak masukkan tempoh eraman unggas dlm ni bab takot aku terlupa pulak nak cari, dulu memang aku ada save benda ni tapi komputer aku kena virus abis semua hilang. kalau dlm ni dah tak hilang lagi dah. tima kasih berribu kali capt.

Species / Tempuh Eram / Suhu (degC) / Jgn dipusing selepas
Ayam / 21 hari / 38 / hari ke 18
Ayam Piru / 28 hari / 37 / hari ke 25
Itik lain / 28 hari / 38 / hari ke 25
Muscovy / 35-37 hari / 38 / hari ke 25
Angsa / 28-34 hari / 37 / hari ke 25
Ayam Mutiara / 28 hari / 38 / hari ke 25

No comments:

Post a Comment