Thursday, February 18, 2010

ANAK ANGSA PERTAMA MENETAS DLM INCUBATOR AKU

sebelum aku masuk umah selepas golekkan telur semua aku sempat snap gambar dia skali lagi, dan aku jauhkan telur piru dari dia bab takot gak aku kot2 terkapit bab ini angsa aku yang pertama aku ram, jadila pulak bestnya aku
Sebelum aku membuang yang mati aku bagi saudara dia yang idop tgk adik dia yang mati dalam telur

Telur yang satu lagi tak menebuk aku cuba tolong dia tebokkan tapi usaha aku sia2 bab dia dah mati semasa dalam telur lagi mungkin aku lewat tolong dia, kalau aku tolong dia kemarin mungkin dia tak mati lagi,





Bila dah petang dok mcm tu jugak aku ambil keputusan untuk keluarkan anak dlm telur tu bukan apa aku takot sesak nafas pulak angsa tu dalam telur bab dia makin membesar.



kemarin dah menebuk aku bangun pagi tadi dok besar tu gak dia menebuk bila tengah hari aku tgk mcm tu gak aku koyak kulit bagi besar sikit lubang dia supaya senang anak dia nak keluar aku letak telur ni pada 20/1/10 sebanyak 2 biji sebiji lagi tak apa2 pun tak menebuk pun

2 comments:

  1. tahniah..


    kalau leh.. jgn lah guna marker pen untuk tanda telur2 tu..

    nasihat jer.. macam2 kemungkinan boleh menjejaskan isi kandungan telur itu...

    ReplyDelete
  2. Ok, dulu aku pakai pensil payah nak nampak bab mata aku rabun

    ReplyDelete